فیلم "صبا" به کارگردانی رقیه توکلی به بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه "تامپره " راه رافت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری یزد: سرپرست حوزه هنری استان یزد گفت: فیلم داستانی "صبا" به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه کنندگی حوزه هنری یزد به بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه "تامپره" فنلاند راه پیدا کرد.
امامی میبدی با اشاره به این که به غیر از "صبا" دو فیلم دیگر از کشورمان نیز در این جشنواره حضور دارند گفت: این فیلم کوتاه در سال 91 در یزد و اردکان تولید شده و تاکنون درجشنواره های مختلفی حضور یافته است.
وی با بیان این که این فیلم فرهنگی و اجتماعی در مدت 16 دقیقه تولید شده است افزود: "صبا" روایتگرایثار و فداکاری دختری است که پس از مرگ خواهرش سرپرستی خواهرزادگانش را برعهده می گیرد و ...
امامی میبدی با اشاره به این که سهیلا گلستانی، جعفر دل دلزاده، محمد بینایی، مهسا میرجلیلی و فرزاد توکلی در این فیلم نقش آفرینی کرده اند ادامه داد:مدیر تولید این فیلم مهدی جعفری و تصویربرداری آن برعهده روزبه رایگا بوده است.
وی افزود: صداگذاری وتدوین این اثر را به ترتیب، طاهر پیشوایی و محمد رضا حاجی غلامی برعهده داشته اند و ابراهیم ایرج زاد صدابرداری و علی مزیدی آهنگ سازی آن را انجام داده اند.
گفتنی است: "صبا" که آبان ماه امسال موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه سوره تهران شد، درنهمین جشنواره فیلم زنان آسیایی هند که (15 تا 18 اسفند ماه 91) دردهلی نو برگزارمی شود نیزحضور دارد.
این فیلم همچنین مهرماه امسال به بخش مسابقه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم پوسان کره جنوبی و بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته بود.
یادآور می شود: فیلم داستانی "صبا" دریازدهمین جشنواره فیلم "چشم سوم" هند که 16 تا 23 آذرماه امسال در شهرمومبای هند برگزار شد حضور داشت.
چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه "تامپره" 16 تا 20 اسفند ماه امسال (6 تا 10 مارس 2013) درکشور فنلاند برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا